Eerste bericht vanuit Suriname - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Sprik - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit Suriname - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Sprik - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit Suriname

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

En daar ben ik dan in Suriname!!
Het was een enorme reis, maar uiteindelijk het helemaal waard.


Het begon allemaal op schiphol. Wie had er nu gedacht dat er uitgerekend gister de grootste file allertijden stond. Ik kwam als eerste op schiphol aan, alleen Marlon en Michelle stonden nog dik in de file. Na veel bellen heen en weer, dachten we dat hun het niet meer op tijd zouden redden. Ik besloot wel te gaan, na het afscheid ging ik door de douane met de gedachte dat ik alleen zou gaan. Ik stond al in de rij voor het vliegtuig, totdat Karin mij ineens belde, dat Michelle het toch gehaald had en onderweg was naar de gate. Michelle en ik gingen het vliegtuig in, en toen kreeg ik weer een telefoontje dat Marlon aan het rennen was. Ze redde het uiteindelijk nog net. Pff wat een spannende ochtend, na een glaasje water wat we in het vliegtuig kregen omdat we zou moesten huilen van de spanning ging het weer. We besefte dat we gewoon het alle drie gehaald hadden en dat het het belangrijkste was.
Vrijdag gaan we terug naar Paramaribo want dan komt de koffer van Marlon aan.

De vliegreis verliep allemaal goed, er was niet zoveel te zien want we vlogen natuurlijk alleen maar over de zee. Bij de aankomst op Zanderij (= het vliegveld van Paramaribo) werden we meteen vriendelijk welkom geheten door de warmte van Suriname. Ik dacht altijd dat het hier minder benauwd zou zijn maar het is hier 30graden en ook nog best benauwd.

Fariek is een jongen waarmee we al in Nederland wat contacten hadden, via iemand die vaak in dit district komt. Hij kwam ons ophalen op het vliegveld. We zijn in Paramaribo bij een hindoestaans gaan eten. We bestelden maar wat we hier in Nederland ook al eens hadden geprobeerd roti. Maar even voor de duidelijkheid, die roti hoe wij het in Nederland kennen vanuit de pakken van honig haha is totaal niet te vergelijken met de echte roti zeg maar. Het was scherp, zo scherp! Mijn lippen stonden in brand en maar blussen, maar niks hielp. Had niet gedacht dat het zo scherp was.
Na eten maakte we ons op voor de lange reis naar het binnenland. Fariek vertelde dat het nog ongeveer 4 uur zou duren. Het was een prachtige reis, alleen werd het helaas al snel pik donder (was nog best eng vond ik zelf zo in het donker wanneer je maar een enkele auto tegen komt.). De reis was ook zwaar, allemaal over hobbelige heuvelachtige weggetjes dwars door de palmbomen en de enorme planten. Maar zeker de moeite waard.

We kwamen rond 12 's avond (Surinaamse tijd) aan bij het huisje, dit zag er allemaal goed uit. Alleen kwamen er al snel achter dat we huisgenoten hadden, of te wel KIKKERS! whaa ik werd vanochtend wakker en toen zat er een kikker langs me op het nachtkastje.

Vandaag rijd Fariek ons rond door de stad en laat ons allelei dingen zien, we zijn al naar de markt geweest. De internet verbinding is super traag dus sorry als ik niet alle mails kan beantwoorden.

Heb toch nog wel een beetje een cultuurshock alles is toch wel heel anders dan ik verwacht had.

Heel erg bedankt voor alle steun en lieve berichtjes, tot snel weer.

Dikke kus

  • 26 Maart 2008 - 16:57

    Karin:

    super leuk je eerste bericht te lezen en je mailtje!
    whaa kikkers haha, had je gezicht wel willen zien!!
    kan me goed voorstellen dat je toch wel een beetje een cultuurshock hebt maar laat alles maar rustig op je inwerken voor je het weet ben je er aangewent! behalve aan die kikkers misschien :P

    tot snel xxx karin

  • 26 Maart 2008 - 17:05

    Doreen:

    Nou Ilse, niet verwacht en toch gebeurd...met z'n drieën naar Paramaribo..gelukkig!! En die huisdieren....tja 't is effe wennen
    tot de volgende keer

  • 26 Maart 2008 - 18:07

    Eelco:

    Heel leuk verslagje! Leuke huisgenoten heb je trouwens, één grote gezellige bende daar dus ;)

    kus eelco

  • 26 Maart 2008 - 18:40

    Gerard En Henny:

    wat een een verhaal, prachtig om te lezen.we vinden het fijn dat alles goed is gegaan.geniet ervan.laat je deze eerste dagen maar mooi verwennen en rijden fariek.en zorg maar goed voor je huisdieren en zijn ze misschien minder eng.een hele dikke knuffel van opa , oma, nicole, papa en mama

  • 26 Maart 2008 - 20:41

    Nicole:

    Wat snel een eerste bericht! Wat een dag was het he? Het zou percies in een soap-serie passen!!!
    Je moet het land even veranderen... Er staat nemelijk dat je nog in nederland bent,(de andere meiden hebben daar al suriname staan) dus moet jij ook even een surinaams vlaggetje neerzetten.
    Veel liefs, van Nicole

  • 26 Maart 2008 - 21:07

    Henk En Anny:

    Al bij al hebben jullie al veel indrukken opgedaan. Het zal zeker wel even wennen zijn. Maar jullie zijn met z'n 3e en zullen zeker veel plezier daar hebben. Maak er wat leuks van en het eten zal na een tijdje ook wel minder heet zijn. En de kikkers eten de muggen op dus zijn ze nuttig. Veel plezier
    Henk en Anny ouders van Marlon.

  • 26 Maart 2008 - 23:14

    Harrie:

    Ha die Ilse !
    Wat een heftig verhaal !!
    Wie had gedacht dat jullie zo'n vliegende start zouden maken. Dat belooft nog wat !
    Ik zou zeggen: doe maar een dag rustig aan om te bekomen van alle emoties.
    Ben erg benieuwd naar het volgende verhaal!

  • 27 Maart 2008 - 08:45

    Marleen:

    Hee ilse!
    voor jou natuurlijk ook zoo spannend als je dat van hun hoort van die files
    maar jullie hebben het mooi met zijn 3e gehaald:) en nu in nickerie lekker man..
    en hoe is fariek? wel rlxt dat hij jullie overal heen rijdt:)
    maar de groetjes aan je kamergenoot;)
    kuss

  • 27 Maart 2008 - 12:54

    Floor:

    Ha Ilse!
    Pff,was nog ffkes spannend he de eindstreep met zijn allen te halen,ik hoorde het ook al van Eelco,wel vervelend begin! Maar gelukkig toch goed gekomen allemaal,zou wel heel erg vervelend voor je zijn geweest om alleen te moeten reizen,en uiteraard ook voor de andere meiden!
    Ik hoop dat je het daar verder goed maakt! Ik zou je verhaal goed bijhouden meid!!
    Pas goed op jezelf! En veel plezier!
    Kus Floor.

  • 28 Maart 2008 - 13:44

    Antoinette:

    Ilse, Michelle en Marlon..
    Vanmiddag heb ik jullie kaartje op de brievenbus gedaan
    Hoop dat ie snel aankomt!!
    Maak er een leuke tijd van..
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Hoi Hoi, Ik ga stage lopen van 25 maart tot ongeveer 1 juli in Nieuw Nickerie in Suriname. Mijn stage vindt plaats in het streekziekenhuis Nickerie, ik zal daar werkzaam zijn als eind 3de jaar verpleegkundige. Ik ben onwijs enthousiast en heb er zin in.. Groetjes Ilse

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 36311

Voorgaande reizen:

25 Maart 2008 - 25 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: