Ben er nu een maand! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Ilse Sprik - WaarBenJij.nu Ben er nu een maand! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Ilse Sprik - WaarBenJij.nu

Ben er nu een maand!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 April 2008 | Suriname, Nieuw Nickerie

Hoi hoi,

Vandaag ben ik er nu een maand! Het lijkt echt alsof de tijd vliegt, weet nog goed dat ik in het vliegtuig zat toen we gingen en nu ben ik hier al een maand. Heb het nog steeds erg naar me zin, wil voorlopig nog niet weg dus dat komt goed uit. Heb gister ook besloten dat ik mee ga met wat trips de binnenlanden in, whoeoe echt gaaf hoor! Dit zou begin juni gebeuren, maar daar stel in jullie dan wel van op de hoogte. Voor de ouders van Marlon waren de trips eigenlijk georganiseerd, alleen Marlon en ik sluiten bij de 2 trips aan. Michelle wou maar met 1 trip mee, dus die blijft dan in Nickerie. Heb er nu al zin in!

Zaterdag waren we voor het eerst uit geweest. We gingen naar Solom, een feest hier in Nickerie. We kwamen al aanrijden en alle jongens stonden al klaar om je van alle kanten te bekijken haha:P Het indrinken is hier ook heel anders, iedereen gaat bij de auto indrinken, ze zitten dan op hun motorkap en staat dan te drinken. Met als gevolg allemaal beestjes die in je broek kropen omdat je in het gras staat, maar goed misschien wordt het in Nederland ook wel een trend. Ze drinken hier ook allemaal red labell, dus wij hadden ze iets van dat zullen we ook eens proberen.. pff vies.. iel! En dan maken ze er ook nog een kopstoot van = die red labell (whisky) met bier pff is nog viezer. Geef mij maar gewoon een Nederlands biertje of rode wodka redbull.. moet alleen nog 2,5 maand wachten

Morgen gaan we met wat kennissen waar we ook zaterdag mee uit waren geweest naar Paramaribo toe, daarna gaan we nog naar Colakreek en in de buurt van White beach.. Erg leuk.. lekker zonnen, met als gevolg.. lekker bruin worden. De mensen met wie we gaan hebben een huis gehuurd dus het komt allemaal goed, lekker even een weekend uitrusten, want na 5 dagen werken heb je dat wel nodig. We moeten namelijk volgende week ook weer 5 dagen werken, jaa hard werken hoor zo’n stage;)
Op mijn stage gaat het trouwens ook nog steeds allemaal goed, deze week de hele week op de behandelkamer gestaan. Alle medicatie, injecties en wondzorg gedaan erg interessant, maar wel veel verantwoordelijkheid/ vrijheid dat je krijgt dus je moet goed uitkijken. Heb vandaag zelfs even een middag op de MCU (= medium care unit) mee geholpen. Hier liggen mensen met hartbewaking, aan het zuurstof enz. zo interessant, zou overal in het ziekenhuis wel stage willen lopen maar daar is helaas te weinig tijd voor.

Volgend weekend gaan we naar Paramaribo toe om mijn zus Karin op te halen, ze komt dan lekker 3 weken hier vakantie vieren dus dat wordt gezellig.

Laat snel weer van me horen.. Kus

  • 26 April 2008 - 10:37

    Doreen:

    Zo aan de foto's te zien zijn jullie altijd vrolijk, ook als jullie voor het ziekenhuis staan :-) Hoe doen jullie dat toch? Komt dat misschien omdat ik op alle foto's zoveel drank ;-) zie staan!
    Ook al moeten jullie nog iedere morgen vroeg op, altijd blijven lachen, is de remedie en die volgen jullie goed!!!
    groetjes van de mama van Michelle

  • 26 April 2008 - 14:44

    Eelco:

    Geweldig dat ganzenborden! Oud-Hollandse spelen zijn in één keer weer fantastisch als je in het buitenland bent!

    Leuk om weer foto's te zien!

    kus Eelco

  • 27 April 2008 - 07:17

    Papa En Mama:

    Wat heb je veel mee gemaakt deze week.
    Dat salsa dansen willen wij straks ook wel zien.Wie weet kun je dat doen op de welkomthuis feestje ??
    Leuk dat je je bakkunsten ook daar doorzet,lekker ziet het eruit.
    Op de laatste foto's zijn je oogjes wel erg klein aan het worden. Ben je nu zo moe of komt het door de alcohol......?
    Het is gewoon fijn dat je zo geniet.

    nog een paar dagen en dan komt Karin, maak er samen een leuke 3 weken van.

    groetjes van opa en oma,ze zijn over en wonen nu in hun nieuwe huisje.
    Dikke kus van ons allen.

  • 27 April 2008 - 17:29

    Henk En Anny:

    Ja er is al een maand voorbij. De tijd die vliegt en nu komt je zus ook zo, geniet er maar lekker van. Wij verheugen ons ook op onze vakantie met jullie. Zeker om samen de tours te doen. En een keertje naar de salsales te mogen kijken want het verbaast ons dat jullie het lukt. We zullen het zeker filmen als we er zijn. Maak de BBQ maar alvast klaar. Tot 3 juni
    Groetjes de ouders van Marlon

  • 29 April 2008 - 20:23

    Willemien Terpstra :

    Héé Ilse,
    wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Suriname. Ik zit op dit moment voor stage in Curacao en heb hier echt een súper tijd. Een ervaring om noooit meer te vergeten.
    Gezellig dat je zus langs komt, veel plezier samen! :D
    Geniet overal van, de tijd vliegt om.
    Ik vlieg over 9 weken alweer terug naar Nederland...

    Groetjes,
    Willemien

  • 02 Mei 2008 - 16:18

    Anneke & Harl:

    Eindelijk tijd om je verhalen te lezen.
    Zo te zien gaat het je goed af daar, geniet er nog van en iig tot op extrema!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Hoi Hoi, Ik ga stage lopen van 25 maart tot ongeveer 1 juli in Nieuw Nickerie in Suriname. Mijn stage vindt plaats in het streekziekenhuis Nickerie, ik zal daar werkzaam zijn als eind 3de jaar verpleegkundige. Ik ben onwijs enthousiast en heb er zin in.. Groetjes Ilse

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 36316

Voorgaande reizen:

25 Maart 2008 - 25 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: